Träningslust och illamående


Jag håller med Malin, det är riktigt skönt att komma igång igen! Har man inte tränat på några dagar eller en vecka så är det ganska svårt att ta sig iväg till gymmet, men så fort man satt sin fot där inne igen så inser man hur mycket man faktiskt har saknat det! Sen är man fast, ännu en gång...

I torsdags när vi körde Combat och Functional toning så var jag riktigt taggad till en början! Dock höll det inte i sig så länge för när jag kom på att jag hade min sista intro-dag på nya jobbet dagen efter (som igår) så ville jag inte köra på fullt ut då jag var rädd för att få träningsvärk. Inte så kul att lyfta tunga bårer när man knappt kan stå kanske... Därför tog jag det rätt så lugnt vilket gjorde att jag inte var helt på topp.




Vet ni föresten hur det kommer sig att jag alltid blir så spyfärdig när jag tränar ben eller rygg? När jag tränar exempelvis armar (som jag älskar) eller mage så kan jag pressa mig mycket längre, utan att ens få den där jobbiga känslan. Men så fort jag får liiite extra mjölksyra i benen eller ryggen så kommer illamåendet direkt...

Beror det på att jag är svag i just de delarna och kommer det försvinna om jag tränar upp ben och rygg? Någon som känner igen sig?

//Olivia




Kommentarer
Postat av: Erica

Det är troligtvis för att du är svagare. Det låter som jag när jag springer, mår illa och börjar se suddigt när jag pressar mig själv. Det kommer nog försvinna med tiden och träningen! :D

2012-06-03 @ 00:21:42
URL: http://ventrikelflimmer.se
Postat av: Olivia

Tack för svaret Erica! Det måste ju vara så för jag har alltid varit lite svagare i ben och rygg... Men jag får helt enkelt se till att träna upp de, precis som du säger :)

2012-06-04 @ 06:15:04
URL: http://activa.blogg.se/
Postat av: Malin

yes! mer benstyrka för oss då! ;)

2012-06-05 @ 07:23:15
URL: http://activa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0