Armstyrka

Jag tar tillbaka vad jag sa om rumpstyrkan, jag känner visst av den. Jag har träningsvärk. Det märkte jag igår kan jag lova, och har en känsla av att jag kommer att känna det extremt mycket idag. Idag då jag har en anställningsintervju och streetbasket på jobbet...

Nog om det, nu mot mitt träningschema för armar.
Igår fokuserade jag på bröst, triceps och biceps (klarade inte av att köra så mycket axlar då jag har fått jätteont i höger axel, tror det har med kudden att göra faktiskt...).

Igår såg mitt träningsschema ut så här:
* Dips på stepbräda med 5 kilo på benen. 20x3.
* bröstarmhävningar på små handställningar 10x3.
Upprepade detta set tre gånger.

* Dips på stepbräda med 5 kilo på benen. 20x3.
* Bröstcurls på stepbrädan med 7kg/hand. 20x3.
Upprepade detta set tre gånger.

* Dips på stepbräda. 20x3.
* Koncentrationscurl med 7 kg. 10x3.
Upprepade detta set tre gånger.

* Tricepscurls (ovanför huvudet) med 7kg. 10x3.
* Statiska armar 1 min.
Upprepade detta set 5 gånger.

Efter att jag hade fokuserat på armarna, så gjorde jag några situps och statiska magövningar på pilatesbollen. Jag började med sneda situps med 10 extra kilo, sen låg jag i statisk övning med armarna över huvudet i sammanlagt 3 minuter, sen körde jag 150 situps, och 150 sidositups (där man går med raka armar mot samma knä).

Ta inspiration från mitt schema om ni vill, idag är det samma sak som igår - jag känner ingenting i armarna. Men jag märker väl av det imorgon kan jag tänka mig...


Jag hoppas att jag fick ta den här bilden från internet nu, men såg hennes armar och tänkte att jag vill ha likadana!


/Malin

 



Kommentarer
Postat av: Olivia

Älskar bilden ovan! Skulle inte heller tacka nej till de armarna... Vet dock inte hur det skulle se ut i en fin sommarklänning eller liknande haha? Vilket dilemma egentligen!

2012-05-15 @ 19:27:32
URL: http://activa.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, i-landsproblem? ;)

2012-05-18 @ 11:44:50
URL: http://activa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0