LCHF-pannkakor

Idag så kände jag för pannkakor, så jag kollade upp några recept för LCHF-pannkakor. Jag följer inte den dieten, men tänkte att jag kunde testa nåt recept iaf.

Det receptet jag gjorde var på:
* 4 ägg
* 2 dl matlagningsgrädde
* 2 dl kokos
* Lite vaniljsocker, stevia och lite salt
* För pluffsiga pannkakor så ta i lite bakpulver
Vispa ihop ägg och grädde, sen tillsätt de torra ingredienserna. Låt smeten stå ett tag innan ni börjar steka, kokosen suger åt sig vätskan (annars blir det rätt så rinnigt märkte jag själv...).

Hur det smakar återstår att se, jag håller på att steka dem nu. Men tänkte att ni ville ta del av receptet! =)

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0