Proteinbars igen.

Nu är det min tur att göra proteinbars, jag har gjort ett par tidigare när jag följde Olivias recept och de blev förstås sjukt goda. Men nu ska jag ändra om lite.

Mitt recept:
2st. ägg
2 dl. lättmjöl (<0,1% fett)
2 dl. fiber havregryn
1 påse blandad torkad frukt (plommon, nektarin, äpple etc)
1 dl. kokos
2 nävar cashewnötter
4 msk vanilj och päronproteinpulver
½ msk vaniljpulver
½ dl sötningsmedel

Blanda ihop de blöta ingredienserna först, sen ner med de torra i detta. Stoppa in i mitten av ugnen på 175C och låt det stå i ca 15 minuter.

Min smet blev rätt så rinnig den här gången, de som Olivia gjorde (och även jag tidigare) blev ganska så torra, så jag tog inte i något extra havregryn... Vi får se hur de blir, det luktar gott i köket nu iaf... =)

/Malin

Kommentarer
Postat av: Komiker

Blir det alltför jävligt om man skippar torkade frukten?

2012-05-14 @ 21:35:09
URL: http://bunta.blogg.se/
Postat av: Malin

nej det blir det inte! det kan bli lite torrt bara. fast jag har gjort utan torkad frukt också då jag inte hade några hemma, och de blev helt ok =)

2012-05-15 @ 13:10:11
URL: http://activa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0